Document 3

Magazine article: Newsweek Polska (Polish edition)

Date: March 5, 2003

As bad luck and poor timing would have it for the Bush family, the Polish edition of Newsweck
“broke” the Bush-Nazi story last spring — less than a month after the bogus biography of Prescott
Bush hit bookstores. This brief item, based on documented information received from a Dutch
intelligence agent in possession of still-classified Wotld War II documents, links the Bush family
fortune directly to slave labor at Auschwitz. It also notes the 1942 seizures of the five primary Bush-

Walker-Harriman Nazi front enterprises in the U.S. An English translation of the article is attached

herewith.

Despite the explosive historical revelation of its sister edition, the U.S. edition of Newsweek spiked
the story. The magazine’s star reporter, Michael Isikoff, confirmed to Mt. Buchanan on the record
by phone in eatly September that the U.S. editors had killed the stoty. He promised to find out why
and call back. He never did. Newsweek’s director of communications Ken Wein has .repeatedly
refused to explain why the story did not appear in the American edition and get followed up. Please
note the letters, in English, from U.S. and international readers, complaining that Newsweek and the

rest of the U.S. media have failed to cover this story.

New records discovered at the Library of Congtess on September 29, 2003, and attached herewith,

reveal that W. Averell Harriman was an owner of Newsweek in the 1930s.

‘These documents are authenticated copies of U.S. government records from The National Archives and Library of Congress. Some of
them were only declassified and cleared for public release as of September 13, 2003. Four days later, on September 17, journalist and
investigative reporter John Buchanan became to first reporter in 60 years to prove the existence of such documents.

L



